چطور کالری‌های دریافتی خود را محاسبه کنیم

در نظر گرفتن کالری‌های دریافتی پیش از شروع یک رژیم غذایی می‌تواند به شما در تعیین میزان غذای دریافتی مناسب بدن کمک کند

متاسفانه هنوز یک فرمول جادویی برای تشخیص میزان کالری دریافتی در دسترس نیست و تنها راه آن ثبت کردن آن است. اگر روز نگار غذایی خودتان را دارید، آن را دوباره فعال و در غیر این صورت یکی درست کنید:

۱٫ هرچه می‌خورید را ثبت کنید.

یک دفترچه کوچک یادداشت بخرید و در آن چیزهایی را که طی دو روز در هفته و یک روز آخر هفته می‌خورید، (همه‌چیز ازجمله سس سالاد، یک‌مشت اسمارتیز و چیزهایی از این قبیل)، یادداشت کنید. نوشیدنی‌ها را فراموش نکنید. افراد روزهای آخر هفته به شکل متفاوتی غذا می‌خورند، بنابراین یادداشت خوردنی‌ها در این روزها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

۲٫ وعده‌های غذایی خود را اندازه‌گیری کنید.

بهترین راه برای مشخص کردن میزان غذای موردنیاز، وزن کردن و اندازه‌گیری غذایتان است. بشقابتان را با حجم متعارف غذایی که می‌خورید، پر کنید و سپس با استفاده از یک فنجان، قاشق یا هر وسیله سنجش دیگری که بهتر می‌دانید، حجم وعده‌غذایی‌تان را مشخص کنید. افراد بیشتر تمایل دارند هر چیزی را که می‌خوردند در همان زمان بنویسند؛ در غیر این صورت جزئیات حاشیه‌ای همچون نوشابه‌های گازدار یا نون کره‌ای کنارغذا و اندازه آن را فراموش می‌کنند.

۳٫میزان کالری‌های خود را طی روز محاسبه کنید.

کالری‌های دریافتی غذاهای خود را با استفاده از یک دفترچه راهنما یا برچسب پشت غذاها در پایان هرروز محاسبه کنید.

۴٫ سپس به‌سادگی میزان کالری و حجم مصرفی هر غذا را بشمارید و میزان کلی آن را در روز به دست آورید.

۵٫ پس از محاسبه کالری‌های به‌دست‌آمده در ۳ روز، آن‌ها را باهم جمع و بر ۳ تقسیم کنید تا میانگین کالری مصرفی خود را به دست آورید. این عدد میزان تقریبی کالری‌های دریافتی شما را طی شبانه‌روز به دست می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *